• Kristina Paradnikė
    Turbūt daugelio gyvenimuose pasitaiko super-sėkmingų ir super visur spėjančių ir viską sugebančių žmonių, kurie, regis, gali nenuilsdami rūpintis savo kūnu, finansais, karjera, emocine gerove, dvasingumu ir viskuo kitu, ko tik jie pasišauna imtis. Tuo tarpu likę „paprasti mirtingieji“ sėdi ir graužia save dėl taip ir nepradėtos mankštos, eilinio persivalgymo, nebaigtų tvarkyti namų, nenuverstų kalnų karjeroje ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kas gi geriau gali pasirūpinti mumis nei mes patys, žinodami savo poreikius, norus bei galimybes? Regis, tokia paprasta tiesa, bet daugeliui žmonių rūpinimasis savimi – gryna mistika. Dar didesnė mistika – atjauta sau. Rašiau apie ją vienam žurnalui ir atrodė taip keista: iš pirmo žvilgsnio atjauta sau gi toks paprastas dalykas – tai gebėjimas empatiškai, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Daugiau ar mažiau gyvenime kažkam – veiklai, žmogui, sprendimui – tenka kone kiekvienam. Kai kurie įsipareigojimai yra trumpalaikiai – „nepavesti“ draugės ir eiti susitikti su ja kavos, padaryti pavestą užduotį darbe, mėnesį vaikščioti į sporto salę ir pan. Kai kurie įsipareigojimai yra daugiau ar mažiau ilgalaikiai – tuoktis ir būti su antra puse (idealiu atveju ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Schemos – tai labai stabilūs, ilgalaikiai, tvirtai įsišakniję ir sunkiai keičiami elgesio modeliai ir įsitikinimai apie save bei pasaulį, nulemiantys žmogaus jausmus, mintis bei elgesį. Schemos susiformuoja vaikystėje, kai nepatenkinami tam tikri vaiko poreikiai, ir toliau vystosi suaugus. Daugiau ar mažiau visi žmonės vadovaujasi tam tikromis schemomis ir ne visais atvejais jos yra trikdančios žmogaus ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Ar būna taip, kad vis dažniau susimąstote, kad niekas nebedžiugina, niekas nebedomina, niekas nebesužadina jūsų smalsumo? Ar pastebite, kad veiklos, kurios anksčiau teikė malonumą, dabar atrodo pilkos ir neįdomios? Ar kyla mintys, kad nėra ko laukti iš ateities, nes gyvenimas yra ir bus toks pat pilkas ir beprasmis, kaip dabar? O gal pastebite, kad didesne ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Nežinau, kaip jums, bet man nerimas yra viena nemylimiausių emocijų. Jei pyktis, liūdesys, net neviltis atrodo „prisijaukinami“ ir kartais netgi gražūs ir reikalingi jausmai, tai nerimą norisi tuoj pat vyti iš savo minčių ir kūno. Deja, nerimas yra tiek natūrali ir dažna žmonių emocija, kad jos visiškai išvengti pavyktų nebent užmigus dvidešimčiai metų miegančiosios gražuolės ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Didžiausias iššūkis yra ne atsidurti santykiuose, o juos išlaikyti sveikus, stabilius ir darnius. Meilė, abipusė pagarba, prisirišimas, pasitikėjimas, vienas kito palaikymas, rūpinimasis vienas kitu, ištikimybė, emocinis ir fizinis artumas yra būtini sveikiems santykiams. Tačiau kiekvienuose santykiuose pasitaiko ne tik pakilimų, bet ir nuokalnių, ne tik „drugelių pilve“, bet ir konfliktų, ne tik mėnulį siekiančių jausmų, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
      Kviečiame registruotis ir dalyvauti dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindfulness) grįstos kognityvinės elgesio terapijos (MBCT) programoje. Programa vyks  per nuotolį, internetu, ir truks 8 savaites. MBCT susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo (angl., mindfulness) technikomis. Kognityvinės elgesio terapijos praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Galėtų atrodyti, kad perfekcionizmas – labai pozityvus, motyvuojantis tobulėti ir stengtis reiškinys. Maža to, kartais net įsivaizduojama, kad perfekcionizmas – tai buvimas „super tobulu“, pačiu išmintingiausiu, efektyviausiu, patraukliausiu ir kitokiu „…-iausiu“ asmeniu. Deja, perfekcionizmas dažniausiai yra labai sekinantis, atima daug jėgų ir veda tiesiai į stresą, įtampą, perdegimą. Psichologai perfekcionizmą apibrėžia kaip nesiliaujantį siekį atitikti ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokytojo darbas yra prasmingas, bet nelengvas: šalia ruošimosi pamokoms streso ir intensyvaus darbo krūvio taip pat neretai tenka įsitraukti į „karą“ su klasės mokiniais. Kas nedaro namų darbų, kas nesiklauso, kas nepasirodo pamokose, kas perdėtai drovus, o kas perdėtai aktyvus ar net agresyvus… o kartais nutinka taip, kad klasėje sudėtingesnių, emocinių ir elgesio sunkumų turinčių, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame 7-12 m. vaikų tėvus, globėjus, senelius ir kitus vaiką prižiūrinčius asmenis į užsiėmimus, skirtus norintiems geriau pažinti ir suprasti vaikus, sustiprinti pozityvų ryšį su savo atžalomis, ugdyti savo tėvystės įgūdžius. Kiekvieno užsiėmimo metu gvildensime vis kitą su tėvyste susijusią temą ir ieškosime atsakymų į klausimus, kodėl vaikai elgiasi vienaip arba kitaip? Kaip stiprinti vaiko savarankiškumą? ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Pyktis yra gyvenimo dalis – tiek pat kaip ir džiaugsmas, baimė, laimė ar kitos emocijos. Nuo pykčio „neapsaugotas“ nei vienas: nors ir skirtingu intensyvumu ar dėl skirtingų priežasčių, bet pyktį jaučia visi, o pirmosios jo apraiškos pasirodo labai anksti, dar kūdikystėje. Tačiau nors pyktis yra natūrali žmogaus asmenybės dalis, neretai žmonėms jis sukelia sunkumų. Dėl ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mindfulness is a tool which helps people to manage their mental health and gain more enjoyment in life from awareness of the given moment.  It involves making a special effort to give your full attention to what is happening in your body, your mind, in your surroundings. Mindfulness describes a way of approaching our thoughts ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame registruotis ir dalyvauti atviruose grupiniuose dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) užsiėmimuose. Užsiėmimai skirti visiems, kas nori susipažinti su mindfulness praktikomis, taip pat tiems, kas jau praktikuoja ir nori palaikyti dėmesingo įsisąmoninimo įgūdžius grupėje bendraminčių. Dėmesingas įsisąmoninimas (angl., mindfulness) – tai sąmoningumas, kuris atsiranda tikslingai, be vertinimų  kreipiant savo dėmesį į esamą momentą. Mindfulness praktikos padeda ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kiekvienam žmogui vienu ar kitu gyvenimo tarpsniu iškyla savo egzistencijos prasmės apmąstymų: kas aš esu, ką aš darau, kur aš einu, kodėl aš čia esu, kam aš čia esu, kokia viso to prasmė? Dalis žmonių šiuos klausimus priima kaip natūralią savo egzistencijos dalį ir, beieškodami savęs ir savo vietos gyvenime,  „suranda“ save. Deja, dalį žmonių ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Žemėje tikrai yra egoistų, egocentrikų, daugiau ar mažiau piktybinių išnaudotojų, kurie jaučia, kad nusipelnė daugiau nei kiti ir nuolat gražiuoju ar negražiuoju reikalauja kitų patarnavimo. Tikrai nereikėtų toli ieškoti žmonių, kurie ne tik paprašo nusirašyti namų darbus, bet ir paprašo tuos namų darbus padaryti už juos į jų sąsiuvinį. Būtų labai paprasta tokius prašytojus linčiuoti, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kviečiame 4-13 m. vaikų tėvus (įtėvius, globėjus) į efektyvios tėvystės įgūdžių lavinimo užsiėmimus. Užsiėmimų tikslai – stiprinti tėvystės įgūdžius bei empatiško bendravimo su vaikais gebėjimus, palaikyti tėvus kasdieniuose vaikų auklėjimo iššūkiuose, taip pat padėti tėvams kurti palankią ir nesmurtinę atmosferą namuose. Užsiėmimų programa sudaryta Paramos vaikams centro specialistų remiantis keturiomis prielaidomis: Pagrindiniai vaiko poreikiai yra priklausyti ir ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokyklinio amžiaus vaikai susiduria su pačiomis įvairiausiomis baimėmis: pradedant kontroliniais darbais ir atsakinėjimu per pamokas, baigiant tamsa, atsiskyrimu nuo tėvų ir mirtimi. Iki tam tikro lygio tos baimės yra natūralios ir su jomis susiduria kone kiekvienas vaikas. Tačiau kartais vaikų nerimas tampa toks stiprus, kad sutrinka jų kasdienis funkcionavimas. Tyrimų duomenimis, su įvairiais nerimo sutrikimais ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Regis, meilė vienokia ar kitokia forma yra visur aplink mus: meilės tema sukasi knygose, muzikoje, filmuose, socialiniuose tinkluose ir kasdieniuose pašnekesiuose,  meilė (ar meilės troškimas) yra vienas iš pagrindinių žmogaus elgesį motyvuojančių stimulų, o meilės trūkumas neretam yra kančia. Kone kasdien naudojame posakius apie meilę – „Meilė akla“, „Nėra vaistų nuo meilės“, „Vien meile sotus ... Skaityti daugiau