• Kristina Paradnikė
    Yra bent kelios skirtingos reakcijos į stresą. Pavyzdžiui, kai kurie žmonės ieško socialinės paramos, kai kurie vengia (pradedant jausmų vengimu per, pvz., priklausomybes, baigiant apsimetimu, kad problemos nėra), kai kurie visai pasiduoda ir sugniūžta, kai kam iki begalybės padeda humoras, o kai kurie žmonės yra stipriai pasiryžę spręsti problemas bet kokia kaina ir imtis visų ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Savo psichologinėje praktikoje neretai susiduriu su žmonėmis, kurie jaučiasi tarsi būtų vaikai, įstrigę suaugusiųjų kūnuose, lygiai taip pat tenka dirbti su žmonėmis, kurie jaučiasi per anksti susenę. Norėčiau pasidalinti keliomis mintimis iš tyrimų apie subjektyvų amžių. Ką atskleidžia tyrimai: didžioji dalis paauglių jaučiasi esantys savo realaus amžiaus arba šiek tiek vyresni, o nuo maždaug 25-30 ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Šiandien miške bebandydama nufotografuoti vorą susimąsčiau apie baimes. Su baimėmis būdų tvarkytis yra daug. Vienas jų – pabėgti ir vengti (šis būdas dažnai efektyvus trumpalaikėje perspektyvoje, bet baimė realiai niekur nedingsta). Na pvz., bijant vorų, galima neiti į mišką ir gyventi su to pasekmėmis. Dažnai vengimas būna ir ne toks tiesmukas, o tiesiog žmogus daaaaug ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Tamsa gali būti labai graži: joje galima stebėti žvaigždes, jaukiai susirangius žiūrėti filmą, klausytis lietaus ar muzikos, galima joje jaukiai leisti laiką su mylimu žmogumi, taip pat joje galima puikiai išsimiegoti (kas paneigtų, kad geras miegas yra vienas didesnių gyvenimo malonumų 😊 ). Tačiau yra nemažai žmonių, kurie net ir suaugę baiminasi tamsos ir nedrįsta ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Daug žmonių gyvena su įsitikinimu, kad jų sunkumai unikalūs, kančia – vienetinė, ir jei jau blogai, tai kitiems gal toje situacijoje ir baigsis gerai, o man pačiam – tikrai ne. O tiesa yra tokia, kad kančia yra bendražmogiška, o PSO statistika sako, kad ketvirtis europiečių turi emocinės sveikatos sunkumų. Klausite, prie ko čia knygos, kiti ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Neapibrėžtumo nerimas – turbūt vienas bjauriausių nerimų, įsiterpiantis bene į kiekvieną nerimo rūšį: jei nerimaujama dėl viešo kalbėjimo, tai gąsdina nežinomybė, kaip kas bus ir kaip kas auditorijoje reaguos pradėjus kalbėti; jei nerimaujama dėl ligų, tai gąsdina nežinojimas, kas darosi kūne, kodėl tai darosi, kada tai liausis ir kada lyg perkūnas iš giedro dangaus pasikartos ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Pasakos, istorijos ir knygelės vaikams yra ne tik puikus būdas mokytis, bet ir gali veikti terapiškai. Klausydami pasakų bei istorijų vaikai panyra į magišką pasaulį, greitai identifikuojasi su tipiškais „herojais“ ir lengvai įsijaučia į personažų gyvenimus. Šitaip vaikai ne tik patiria nuotykius, bet tuo pačiu ir mokosi įveikti baimes, spręsti problemas, suprasti savo ir kitų ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Visiems kartais nutinka nemalonių situacijų, kuriose jaučiame, kad liko nepatenkinti vieni ar kiti emociniai poreikiai. Pavyzdžiui, įsivaizduokite žmogų, kuris nuėjo į darbo pokalbį, jam pažadėjo paskambinti, bet jau dvi dienos, o skambučio nėra. Priklausomai nuo to, kokias žmogus turi iš vaikystės atsinešęs schemas – įsitikinimus apie save, kitus ir pasaulį bei santykius – žmogus į ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Nerimas yra nemaloni būsena: nevaldomas jis užvaldo mintis, prastina emocinę ir fizinę savijautą, trikdo miegą, išsunkia energiją, neleidžia džiaugtis gyvenimu, trukdo susikaupti, apsunkina bendravimą, stabdo ir skatina vengti net ir malonių patirčių. Kviečiame registruotis ir dalyvauti 7 užsiėmimų nerimo valdymo programoje. Programa skirta suaugusiems, norintiems pastiprinti gebėjimą valdyti nerimą, padidinti atsparumą stresui bei mažinti streso ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Šiais begalinio viešumo ir lyginimosi laikais velniškai paprasta nukeliauti minčių “aš prastesnis už kitus” takeliu į visišką nusivertinimo klystkelį. Vieną kartą su tikslu pasidaryti raktų kopijas įbėgusi į panoramą ėjau per žmonių minią be makiažo, su treningais ir dar visai “nedamiškai” sukau raktus kišenėje ir pagavau save bemąstančią “ką apie mane pagalvos šie žmonės, gi ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Šiandien buvo prasminga diena. Dalyvavau 4-ojoje savižudybių intervencijos metodų konferencijoje, kur keliems šimtams dalyvių pranešimus skaitė šios srities žvaigždės. Konferencija puikiai suoganizuota, o pranešimai – įdomūs ir plečiantys žinias. Norėčiau plačiau pasidalinti keliomis ten išgirstomis mintimis. Pirmiausiai, patiko lektoriaus Morten Thomsen iš Kopenhagos mintis, kad savižudybė – ne bandymas mirti, o bandymas nutraukti nepakeliamą kančią. ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Vaikai patiria pačių įvairiausių baimių ir kai kurios jų yra pagrįstos ir natūralios vaiko amžiui. Tačiau yra baimių, kurios apsunkina vaikus ir jų tėvus. Viena iš dažniausių baimių, dėl kurių vaikams ieškoma psichologinės pagalbos, yra atsiskyrimo nerimas. Atsiskyrimo nerimą išgyvenantys vaikai itin jautriai reaguoja net ir į nedidelius atsiskyrimus nuo artimųjų, nuolat baiminasi, kad jų ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Kokių tik spalvų, pavidalų ir formų neturi nerimas! Panikos atakos, nemiga, baimė išeiti iš namų, nerimas socialinėse situacijose ar iš kūno šokanti širdis, kai tenka kalbėti viešai, vorų-varlių-šliužų-aukščio-uždarų patalpų-ir keturių šimtų kitų dalykų-fobija, mirties baimė ir siaubas dėl galimos artimųjų netekties… visi šie penkiasdešimt nerimo ir baimės atspalvių gali gerokai iškankinti žmogų. Norėčiau šįkart išskirti ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
      Nerimas yra nemaloni būsena: nevaldomas jis užvaldo mintis, prastina emocinę ir fizinę savijautą, trikdo miegą, išsunkia energiją, neleidžia džiaugtis gyvenimu, trukdo susikaupti, apsunkina bendravimą, stabdo ir skatina vengti net ir malonių patirčių. Kviečiame registruotis ir dalyvauti 7 užsiėmimų nerimo valdymo programoje. Programa skirta suaugusiems, norintiems pastiprinti gebėjimą valdyti nerimą, padidinti atsparumą stresui bei mažinti ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Mokymai skirti dailės terapeutams, psichologams, psichoterapeutams, medikams, socialiniams darbuotojams ir kitiems specialistams, dirbantiems su valgymo sutrikimų turinčiais asmenimis ir norintiems susipažinti su dailės terapijos galimybėmis gydant valgymo sutrikimus. Dailės terapija naudoja kūrybinius procesus psichikos sveikatai gerinti įvairaus amžiaus asmenims. Šioje disciplinoje integruojami vizualieji menai (tapyba, piešimas, skulptūra ir kitos meno formos), kūrybiniai procesai, psichoterapija bei ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Ar turite mėgstamų kvapų? Ar pastebėjote jų poveikį savo savijautai? Pastaruoju metu skaitydama knygas bei straipsnius vis aptikdavau ką nors apie kvapų įtaką savijautai. Kažkodėl išgirdus apie kvapų terapiją man vis įsijungdavo skepticizmas: norėdavosi „nurašyti“ aromaterapiją kaip ezoterinį ir moksliškai nepagrįstą reiškinį. Bet tuomet susimąsčiau: pala, bet juk kai man liūdna, pati sau nuotaiką keliu ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Normalu, kad prieš pirmą kartą kreipiantis pas psichologą ar psichoterapeutą gali būti neramu: kas manęs laukia? Ką man reikės kalbėti? O kas jei specialistas nepatiks arba nepadės? Šie klausimai yra labai natūralūs. Žemiau – atsakymai į dažniausius klausimus, kurie kyla žmonėms, besvarstantiems kreiptis psichologinės pagalbos.  Kada ieškoti psichologinės pagalbos? Nėra vienos taisyklės, kada jau reikia ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Besąlyginė meilė yra nuostabus dalykas, kai ji skirta tinkamam žmogui. Tačiau besąlygiškai mylint tą, kas griauna gyvenimą, meilės kančios saldumą ilgainiui pakeičia kartėlis ir juoda neviltis. Nors pasirinkti, ką ir kiek mylėti, gali būti labai sunku, tačiau net pačiai beprotiškiausiai meilei reikia šiek tiek sveiko proto, o pačiai akliausiai – šiek tiek įžvalgios išminties. Kitaip ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Labai dažnai mano klientai sako: jaučiu, kad diena nuėjo veltui, o gyvenimas šiuo metu neturi man daug prasmės. Ir sako dažniausiai tai žmonės, kurie iš tiesų daug ir sunkiai dirba (arba darė tai praeityje), rūpinasi savo šeimomis, keliauja ir bendrauja… bet ne tiek daug laiko skiria sau ir savo asmeniniams poreikiams. Aš siūlyčiau kiekvieną kartą, ... Skaityti daugiau
  • Kristina Paradnikė
    Nesėkmės yra natūrali gyvenimo dalis: iš nesėkmių žmonės semiasi patirties ir mokosi. Deja, dalis vaikų nuo mažumės labai stipriai išgyvena suklydę ar pajutę, kad kažkas jiems nesiseka. Nesėkmės baimė gali reikštis tiek akademinėje veikloje, tiek sporte ar kituose būreliuose, tiek namie ir bendraujant su bendraamžiais. Nesėkmių bijantys vaikai bei paaugliai susidūrę su nesėkmės ar klaidos ... Skaityti daugiau