Meilės kančių prevencija: kaip klausantis širdies balso nepamiršti išklausyti ir savo smegenų

Besąlyginė meilė yra nuostabus dalykas, kai ji skirta tinkamam žmogui. Tačiau besąlygiškai mylint tą, kas griauna gyvenimą, meilės kančios saldumą ilgainiui pakeičia kartėlis ir juoda neviltis. Nors pasirinkti, ką ir kiek mylėti, gali būti labai sunku, tačiau net pačiai beprotiškiausiai meilei reikia šiek tiek sveiko proto, o pačiai akliausiai – šiek tiek įžvalgios išminties. Kitaip … Skaityti daugiau

Gyvenimo prasmė ir vertybės

Labai dažnai mano klientai sako: jaučiu, kad diena nuėjo veltui, o gyvenimas šiuo metu neturi man daug prasmės. Ir sako dažniausiai tai žmonės, kurie iš tiesų daug ir sunkiai dirba (arba darė tai praeityje), rūpinasi savo šeimomis, keliauja ir bendrauja… bet ne tiek daug laiko skiria sau ir savo asmeniniams poreikiams. Aš siūlyčiau kiekvieną kartą, … Skaityti daugiau

Seminaras pedagogams „Vaikų elgesio sunkumai: ką gali mokytojas“

Bene kiekvienoje klasėje yra vaikų, turinčių elgesio sunkumų. Priešgyniaujantys, atsikalbinėjantys, namų darbų nedarantys, trukdantys bendraklasiams ir net agresyviai besielgiantys mokiniai – daugelio pedagogų kasdienybė. Su sudėtingais, elgesio sunkumų turinčiais mokiniais pedagogams tenka užsiimti ne tik pamokose: neretai konfliktų sprendimas persikelia ir į pertraukas, klasės valandėles, susitikimus su tėvais ar net į begalinius posėdžius siekiant suprasti, … Skaityti daugiau

Mintys ir jausmai

Nemalonūs jausmai dažniausiai koja kojon eina kartu su mintimis. Įsivaizduokite, kad darbe pamatote pelę. Kaip manote, kiek baimės jausite, kai galvoje suksis mintys „o siaube, neištversiu“, „ta pelė tuoj užlips ant manęs“, „ką dabar daryti!?“, „o kas, jei pelė serga pasiutlige“, „kokia šlykšti ir kokia baisi pelė“, „niekada jos iš čia neiškrapštysiu“, „ji nukąs man … Skaityti daugiau

Narcistinių tėvų vaikai

Dalinuosi straipsniu, kuriame rašoma apie tai, kaip narcizai tėvai gali pakenkti savo vaikams. Man atrodo, kad kai kurie dalykai, minimi straipsnyje, tinka ne tik narcizų vaikams. Labai rekomenduoju perskaityti visą straipsnį, o čia kelios straipsnio autoriaus Dan Neuharth išsakytos mintys: – Turite sunkumų priimant sprendimus? Tikėtina, kad jūsų tėvai kritikavo jūsų sprendimus ar jais dvejojo. … Skaityti daugiau

Vaikystėje patirto emocinio smurto padariniai

Emocinis smurtas (ilgalaikis, sistemingas kito asmens žeminimas, kaltinimas be priežasčių, kritikavimas, grasinimas, perdėtu kontroliavimas ir izoliavimas) gali būti beveik tiek pat žalojantis kaip fizinis. Dalinuosi straipsniu apie tai, kaip gali paveikti emocinis smurtas. Straipsnyje dalinamasi žmonių, patyrusių emocinį smurtą vaikystėje, mintimis: “Aš negaliu priimti komplimentų. […] Kai buvau vaikas, žmonės pastebėdavo tik mano klaidas, o … Skaityti daugiau

Atjauta sau

Kas gi geriau gali pasirūpinti mumis nei mes patys, žinodami savo poreikius, norus bei galimybes? Regis, tokia paprasta tiesa, bet daugeliui žmonių rūpinimasis savimi – gryna mistika. Dar didesnė mistika – atjauta sau. Rašiau apie ją vienam žurnalui ir atrodė taip keista: iš pirmo žvilgsnio atjauta sau gi toks paprastas dalykas – tai gebėjimas empatiškai, … Skaityti daugiau

Nieko nebenoriu, nieko nebereikia. Kaip išsivaduoti iš apatijos?   

Ar būna taip, kad vis dažniau susimąstote, kad niekas nebedžiugina, niekas nebedomina, niekas nebesužadina jūsų smalsumo? Ar pastebite, kad veiklos, kurios anksčiau teikė malonumą, dabar atrodo pilkos ir neįdomios? Ar kyla mintys, kad nėra ko laukti iš ateities, nes gyvenimas yra ir bus toks pat pilkas ir beprasmis, kaip dabar? O gal pastebite, kad didesne … Skaityti daugiau

(Ne)pakeliamo nerimo gniaužtuose

Nežinau, kaip jums, bet man nerimas yra viena nemylimiausių emocijų. Jei pyktis, liūdesys, net neviltis atrodo „prisijaukinami“ ir kartais netgi gražūs ir reikalingi jausmai, tai nerimą norisi tuoj pat vyti iš savo minčių ir kūno. Deja, nerimas yra tiek natūrali ir dažna žmonių emocija, kad jos visiškai išvengti pavyktų nebent užmigus dvidešimčiai metų miegančiosios gražuolės … Skaityti daugiau

8 savaičių mindfulness grįstos kognityvinės elgesio terapijos grupė „Laikas sau“

  Kviečiame registruotis ir dalyvauti dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindfulness) grįstos kognityvinės elgesio terapijos (MBCT) programoje. Programa vyks  per nuotolį, internetu, ir truks 8 savaites. MBCT susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo (angl., mindfulness) technikomis. Kognityvinės elgesio terapijos praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį … Skaityti daugiau