Kaip tapti įdomesniu sau karantino metu?

Karantinas šalia visų kitų dalykų – nerimo, atsiskyrimo nuo žmonių, nežinomybės ir t.t. – tuo pačiu yra ir ne pats parankiausias metas būti įdomiu SAU. Ypač sunku turėtų būti žmonėms, kurie savo vertę mato per patirtis (pvz., per keliones, naujų vietų ir veiklų išbandymą, net ir per tiesiog bendravimą su žmonėmis). Išorinis gyvenimas apstojęs, tai ką daryti su vidiniu? Atrodo, tarsi jei nelabai kas vyksta ir nelabai ką gali veikti, tai kaip sau patikti? Apie ką bendrauti su kitais?

Pabrėšiu, nerašau apie tai, kaip patikti KITIEMS. Rašau apie tai, kaip jausti susidomėjimą savimi ir savo gyvenimu apribojimų metu.

Vienas iš dalykų, kurie gali padėti, yra smalsumas. Tyrinėkite, mokykitės, ieškokite. Smegenyse dopaminas skiriasi ne tik lipant į kalnus ar braidant Adrijos jūroje. Mindfulness programoje yra toks pratimas – naujoko žvilgsnis, kai į kažkokį įprastą kasdienybės objektą žiūrima taip, tarsi jis būtų matomas pirmą kartą. Vienas iš naujoko žvilgsnio praktikavimo būdų – įprastame savo kasdienio pasivaikščiojimo maršrute pamėginti rasti kuo daugiau naujų dalykų (gal, pvz., niekada nežiūrėjote į senamiesčio stogus, balkonus ir palanges? Ar gal niekada netyrinėjote, kokių jūsų rajone yra parduotuvėlių? Arba kiek ir kada paskutinį kartą pastebėjote paukščiukų aplink jūsų namus?). Pabandykite rasti naujovių kasdienybėje, smegenys padėkos.

Galima taip pat tyrinėti hobius, kuriems neužtekdavo laiko – gaminti, meistrauti, skaityti ir t.t. Lygiai taip lat galima kažko mokytis – online apstu galimybių /alima neatsitraukti nuo žmonių (net jei bendraujama online). Jei sunku sugalvoti, ką papasakoti, galima daaug klausytis. Galima galų gale ir nieko nekeisti, bet priimti save su meile, atjauta ir rūpesčiu sau.

Dalinuosi nuorodomis į kelis atjautos sau pratimus:
“Trys debesėliai”
“Atjaučianti spalva”
“Ranka ant širdies” 

 
 

Kristina Paradnikė

Esu vaikų ir suaugusiųjų psichologė – psichoterapeutė. Savo klientams stengiuosi padėti atrasti ir stiprinti vidinius resursus bei įveikti kliūtis, trukdančias gyventi harmoningą ir pilnavertį gyvenimą.

Čia galite:
> Rasti daugiau mano straipsnių
> Sekti mano naujienas Facebook’e
> Sekti mane Instagram
> Užsirašyti psichologinei konsultacijai

 

Jei mano tinklaraščio straipsniai jums atrodo naudingi bei įdomūs ir norite man padėkoti, galite tai padaryti paremdami mano tekstų ir vaizdo įrašų kūrimą Patreon sistemoje. Norėdami tai padaryti paspauskite nuorodą žemiau ir sekite Patreon sistemos instrukcijas. Ačiū!

psichologės Kristinos Paradnikė Patreon puslapis