Trumpai apie schemų terapiją

Visiems kartais nutinka nemalonių situacijų, kuriose jaučiame, kad liko nepatenkinti vieni ar kiti emociniai poreikiai. Pavyzdžiui, įsivaizduokite žmogų, kuris nuėjo į darbo pokalbį, jam pažadėjo paskambinti, bet jau dvi dienos, o skambučio nėra. Priklausomai nuo to, kokias žmogus turi iš vaikystės atsinešęs schemas – įsitikinimus apie save, kitus ir pasaulį bei santykius – žmogus į … Skaityti daugiau

Įspūdžiai iš savižudybių intervencijos metodų konferencijos

Šiandien buvo prasminga diena. Dalyvavau 4-ojoje savižudybių intervencijos metodų konferencijoje, kur keliems šimtams dalyvių pranešimus skaitė šios srities žvaigždės. Konferencija puikiai suoganizuota, o pranešimai – įdomūs ir plečiantys žinias. Norėčiau plačiau pasidalinti keliomis ten išgirstomis mintimis. Pirmiausiai, patiko lektoriaus Morten Thomsen iš Kopenhagos mintis, kad savižudybė – ne bandymas mirti, o bandymas nutraukti nepakeliamą kančią. … Skaityti daugiau

Ką vertėtų žinoti prieš kreipiantis į psichologą?

Normalu, kad prieš pirmą kartą kreipiantis pas psichologą ar psichoterapeutą gali būti neramu: kas manęs laukia? Ką man reikės kalbėti? O kas jei specialistas nepatiks arba nepadės? Šie klausimai yra labai natūralūs. Žemiau – atsakymai į dažniausius klausimus, kurie kyla žmonėms, besvarstantiems kreiptis psichologinės pagalbos.  Kada ieškoti psichologinės pagalbos? Nėra vienos taisyklės, kada jau reikia … Skaityti daugiau

Mintys ir jausmai

Nemalonūs jausmai dažniausiai koja kojon eina kartu su mintimis. Įsivaizduokite, kad darbe pamatote pelę. Kaip manote, kiek baimės jausite, kai galvoje suksis mintys „o siaube, neištversiu“, „ta pelė tuoj užlips ant manęs“, „ką dabar daryti!?“, „o kas, jei pelė serga pasiutlige“, „kokia šlykšti ir kokia baisi pelė“, „niekada jos iš čia neiškrapštysiu“, „ji nukąs man … Skaityti daugiau

Kaip stiprinti psichologinį atsparumą?

Žemėje nerastume nei vieno žmogaus, kuris būtų nugyvenęs visą gyvenimą be nei vienos negandos. Žmonėms nuolat nutinka nelaimės, žmonės serga, patiria netektis, išgyvena nesėkmes, susiduria su stresu, o skausmas ir kančia yra bendražmogiški, visos žmonijos išgyvenami dalykai. Vienas iš esminių žmonių psichologinių resursų, padedančių išgyventi ir susidoroti su įvairiais gyvenime kylančiais iššūkiais, yra atsparumas. Atsparumas … Skaityti daugiau

Pratimas nerimo mažinimui

Viešėdama Londone knygyne aptikau knygą-užrašinę apie nerimo įveiką. Parašyta autorės, besiremiančios CBT bei mindfulness’u, su puikiomis įžvalgomis ir krūva pratimų. Štai kaip autorė gražiai rašo apie nuo nerimo kenčiančius žmones: “Jei esate nerimastingas ar atvirai atskleidžiate aplinkiniams savo nerimą, neretai aplinkiniai prisigalvos aibę dalykų apie jus, dažniausiai neigiamų. Jūs ir taip greičiausiai jau žinote, kad … Skaityti daugiau

Atjauta sau

Kas gi geriau gali pasirūpinti mumis nei mes patys, žinodami savo poreikius, norus bei galimybes? Regis, tokia paprasta tiesa, bet daugeliui žmonių rūpinimasis savimi – gryna mistika. Dar didesnė mistika – atjauta sau. Rašiau apie ją vienam žurnalui ir atrodė taip keista: iš pirmo žvilgsnio atjauta sau gi toks paprastas dalykas – tai gebėjimas empatiškai, … Skaityti daugiau

Schemos, kuriomis vadovaujasi žmonės

Schemos – tai labai stabilūs, ilgalaikiai, tvirtai įsišakniję elgesio modeliai ir įsitikinimai apie save bei pasaulį, kuriuos sunku keisti.  Schemos susiformuoja vaikystėje, kai nepatenkinami tam tikri vaiko poreikiai, ir toliau vystosi suaugus. Schemų dažnai žmogus sąmoningai nesuvokia, tačiau kai tam tikri gyvenimo įvykiai suaktyvina schemas, žmonių jausmai ir mintys yra jų stipriai veikiami: būtent turimos … Skaityti daugiau

Įstrigus liūdesyje ir neviltyje: depresijos ypatumai ir gydymas

  Depresija seka iš paskos lyg šešėlis, lyg tamsus vanduo, prislopinantis garsą ir nutolinantis realybę. Atrodo, esi čia, bet ne čia: artimieji, draugai kalba ir bendrauja su tavimi tarsi tu būtum šalia, bet iš tikro tuo metu esi nugrimzdęs giliai giliai į juodą vandenį. Mintyse rūkas, sunku susikaupti, sunku susikoncentruoti, atrodo, kad dangus spaudžia prie … Skaityti daugiau

Kaip išsirinkti gerą psichologą?

Apsisprendus dėl patiriamų sunkumų kreiptis į psichologą ar psichoterapeutą gali apimti pasimetimas dėl specialistų gausos. Kuris specialistas geras? Tas, kurį rekomendavo draugė, o gal tas, kuris, dažniau matomas televizijoje ar yra parašęs knygą? Be to, dar daugiau sumaišties gali kilti dėl to, kad savo darbe psichologai bei psichoterapeutai remiasi pačiomis įvairiausiomis psichoterapijos kryptimis: kognityvine elgesio … Skaityti daugiau