Pratimas nerimo mažinimui

Viešėdama Londone knygyne aptikau knygą-užrašinę apie nerimo įveiką. Parašyta autorės, besiremiančios CBT bei mindfulness’u, su puikiomis įžvalgomis ir krūva pratimų. Štai kaip autorė gražiai rašo apie nuo nerimo kenčiančius žmones:

“Jei esate nerimastingas ar atvirai atskleidžiate aplinkiniams savo nerimą, neretai aplinkiniai prisigalvos aibę dalykų apie jus, dažniausiai neigiamų. Jūs ir taip greičiausiai jau žinote, kad gyvenimas su nerimu gali būti sunkus, bet atkreipkite dėmesį į tokį dalyką: žmonės, kurie kenčia nuo nerimo, yra neretai apdovanoti tokiomis asmenybės savybėmis, kurių neturi nuo nerimo nekenčiantys žmonės. JIe [kenčiantieji nuo nerimo] dažniau turi polinkį būti jautresni, kūrybiškesni, pasižymintys labiau išlavėjusia vaizduote, jausmingi, intuityvūs ir daug dažniau prisideda prie geresnio pasaulio kūrimo. Tapytojai, rašytojai, aktoriai, muzikantai, išradėjai, dizaineriai, inovatoriai, mokslininkai, kompozitoriai, psichologai, terapeutai, hileriai bei gydytojai ir daugelis kitų yra neretai įžvalgūs ir sąmoningi bei turi savy tai, ką aplinkiniai neretai pavadintų “nerimastingumu”… ir tai nėra blogai”.

 

O čia vienas iš autorės siūlomų pratimų nerimui mažinti. Jam teks pasitelkti vaizduotę:

Atsigulkite arba patogiai atsisėskite. Nusistatykite laikmatį dešimčiai minučių.

Užsimerkite. Giliai ir lėtai įkvėpkite tris kartus.

Persikelkite mintyse į mielą, ramią vietą, kur yra tekę pabuvoti, pavyzdžiui, į gražų sodą ar pajūrį.

Įsivaizduokite, kad vaikštote ir žvalgotės po tą sodą ar žingsniuojate pajūrio smėliu. Bevaikštant po tą vietą vaizduotėje atkreipkite dėmesį į žiedus bei spalvas, o jei tai jūra – į dangaus bei vandens spalvas. Įsivaizduokite kaip vaikštote ir nurimstate saulei bešildant jūsų nugarą, jums besigrožint apylinkėmis.

Vaikščiokite toliau po tą mielą vietą savo mintyse, nepamiršdami kvėpuoti – lėtai ir giliai.

Jei mintys kur nukrypsta, vis gražinkite į vietą, kurią įsivaizdavote.
Suskambus laikmačiui, atsimerkite.

Dar kelios patikusios ištraukos iš knygos: 

Knyga: Corinne Sweet “The Anxiety Journal”
 
 

Kristina Paradnikė

Esu vaikų ir suaugusiųjų psichologė – psichoterapeutė. Savo klientams stengiuosi padėti atrasti ir stiprinti vidinius resursus bei įveikti kliūtis, trukdančias gyventi harmoningą ir pilnavertį gyvenimą.

Čia galite:
> Rasti daugiau mano straipsnių
> Sekti mano naujienas Facebook’e
> Sekti mane Instagram
> Užsirašyti psichologinei konsultacijai