Mintys ir jausmai

Nemalonūs jausmai dažniausiai koja kojon eina kartu su mintimis. Įsivaizduokite, kad darbe pamatote pelę. Kaip manote, kiek baimės jausite, kai galvoje suksis mintys „o siaube, neištversiu“, „ta pelė tuoj užlips ant manęs“, „ką dabar daryti!?“, „o kas, jei pelė serga pasiutlige“, „kokia šlykšti ir kokia baisi pelė“, „niekada jos iš čia neiškrapštysiu“, „ji nukąs man … Skaityti daugiau

Kaip stiprinti psichologinį atsparumą?

Žemėje nerastume nei vieno žmogaus, kuris būtų nugyvenęs visą gyvenimą be nei vienos negandos. Žmonėms nuolat nutinka nelaimės, žmonės serga, patiria netektis, išgyvena nesėkmes, susiduria su stresu, o skausmas ir kančia yra bendražmogiški, visos žmonijos išgyvenami dalykai. Vienas iš esminių žmonių psichologinių resursų, padedančių išgyventi ir susidoroti su įvairiais gyvenime kylančiais iššūkiais, yra atsparumas. Atsparumas … Skaityti daugiau

Atjauta sau

Kas gi geriau gali pasirūpinti mumis nei mes patys, žinodami savo poreikius, norus bei galimybes? Regis, tokia paprasta tiesa, bet daugeliui žmonių rūpinimasis savimi – gryna mistika. Dar didesnė mistika – atjauta sau. Rašiau apie ją vienam žurnalui ir atrodė taip keista: iš pirmo žvilgsnio atjauta sau gi toks paprastas dalykas – tai gebėjimas empatiškai, … Skaityti daugiau

8 savaičių mindfulness grįstos kognityvinės elgesio terapijos grupė „Laikas sau“

  Kviečiame registruotis ir dalyvauti dėmesingu įsisąmoninimu (angl. mindfulness) grįstos kognityvinės elgesio terapijos (MBCT) programoje. Programa vyks  per nuotolį, internetu, ir truks 8 savaites. MBCT susideda iš kognityvinė elgesio terapijos, praturtintos dėmesingo įsisąmoninimo (angl., mindfulness) technikomis. Kognityvinės elgesio terapijos praktikos padeda atpažinti savo mintis ir įvykių interpretacijas, jų ryšį su jausmais, o mindfulness praktikos mažina automatinį … Skaityti daugiau

Mindfulness evenings „Mind your head“ (in English)

Mindfulness is a tool which helps people to manage their mental health and gain more enjoyment in life from awareness of the given moment.  It involves making a special effort to give your full attention to what is happening in your body, your mind, in your surroundings. Mindfulness describes a way of approaching our thoughts … Skaityti daugiau

Atviri grupiniai užsiėmimai “Susidraugaukime su mindfulness”

Kviečiame registruotis ir dalyvauti atviruose grupiniuose dėmesingo įsisąmoninimo (angl. mindfulness) užsiėmimuose. Užsiėmimai skirti visiems, kas nori susipažinti su mindfulness praktikomis, taip pat tiems, kas jau praktikuoja ir nori palaikyti dėmesingo įsisąmoninimo įgūdžius grupėje bendraminčių. Dėmesingas įsisąmoninimas (angl., mindfulness) – tai sąmoningumas, kuris atsiranda tikslingai, be vertinimų  kreipiant savo dėmesį į esamą momentą. Mindfulness praktikos padeda … Skaityti daugiau

Dovanų psichologija

Su kuo jums asocijuojasi Kalėdos? Sniegu, šiltais vaikystės prisiminimais, laukimo nuotaikomis? O gal mandarinais ir niekaip neišauštančia diena? O gal su begaliniu skubėjimu, karštligišku ieškojimu, kur priparkuoti automobilį, grūdimusi per masę žmonių, neviltimi nerandant, ką padovanoti artimiesiems, pykčiu supratus, kad ir elektroninės parduotuvės – ne išeitis? Taip, galima teigti, kad Kalėdos yra ramybės, šilumos, jaukumo, … Skaityti daugiau

Savižudybė: rizikos veiksniai, įspėjamieji ženklai, pagalba sau ir kitam

Savižudybė – nelengva tema. Nepaisant to, kad Lietuvoje jau kelinti metai įvairios organizacijos ir specialistai, o taip pat ir tyrėjai universitetuose įsitraukia į šios problemos sprendimo paieškas, savižudybės vis dar išlieka nemenka problema. Liūdinanti įvykdytų savižudybių statistika greičiausiai net neatspindi realaus šios problemos mąsto: o kiek žmonių kenčia, mąsto apie pasitraukimą iš gyvenimo, tik to … Skaityti daugiau

Suaugusiųjų žaismingumas

Žaismingumas – tai polinkis perdirbti įvairias situacijas taip, kad jos pakeltų nuotaiką, būtų labiau stimuliuojančios ir labiau malonios. Suaugusiųjų žaismingumas padeda jiems išlaviruoti sudėtingose situacijose pažvelgiant į jas iš kitos perspektyvos. X. D. Yue su kolegomis (2016) pamėgino ištirti, ar suaugusiųjų žaismingumas siejasi su jų humoro stiliumi ir subjektyviu laimės jausmu. Jie apklausė per 300 … Skaityti daugiau

Kentėti ar nekentėti: galvos skausmas

Galvos skausmai gali būti skirtingos prigimties, o jų priežastys – pačios įvairiausios, pradedant sinusitu, kofeinu ar naktiniu griežimu dantimis, baigiant, žinoma, stresu ir pervargimu. Galvos skausmas gali būti pirminis, pavyzdžiui, įtampos sukeltas galvos skausmas, migrena, klasterinis galvos skausmas. Antriniai galvos skausmai gali kilti dėl traumų, smegenų kraujagyslių susirgimų ir pan.: t.y., šiuo atveju galvos skausmas … Skaityti daugiau